Publicatiedatum: 8-04-2024

Wageningen University & Research

Genomineerd in de categorie: Universiteit

Veel mensen weten niet dat zeldzame veesoorten bestaan. Om te weten hoe het brede publiek geïnteresseerd gemaakt kan worden in deze bijzondere dieren, werd onderzoek gedaan naar specifieke doelgroepen.

Offline en online

Er zijn allerlei methoden uitgetest. De studenten gaan verder met de ontwikkeling van interpretatieve bewegwijzering, een verzamelcampagne en een Instagram-account. Instagram-accounts zijn een bewezen effectieve methode om nieuwe informatie bij mensen te krijgen.

Onbekend maakt onbemind

Interpretatieve bewegwijzering zijn bordjes langs wandel- en fietsroutes. Deze spelen in op de emotie of leren de bezoekers interessante feitjes. Met QR-codes kunnen er langs de route ook stempels verzameld worden. De verzamelcampagne werkt vergelijkbaar, maar met een stickerboek van een supermarktketen. Dit valt voornamelijk in de smaak bij kinderen.


Bij dit project is samengewerkt met:

  • Centre of Genetic Resources, the Netherlands
  • Stichting Zeldzame Huisdierrassen

Meer lezen?

Abonneer je dan op onze Nieuwsbrief. Je ontvangt elke maand een selectie van de nieuwste ‘Groen in Actie’ verhalen, nieuws en events.

Dit groene verhaal is
mede mogelijk gemaakt door:

Groenpact Impactprijs

Meer lezen?

Abonneer je dan op onze Nieuwsbrief. Je ontvangt elke maand een selectie van de nieuwste ‘Groen in Actie’ verhalen, nieuws en events.

Terug naar boven